Fietsen Langs de frontlijn - Reisverslag uit Geldermalsen-Oost, Nederland van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Fietsen Langs de frontlijn - Reisverslag uit Geldermalsen-Oost, Nederland van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Fietsen Langs de frontlijn

Door: Sietse Bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

17 Augustus 2014 | Nederland, Geldermalsen-Oost

Beste allemaal,

Dit jaar weer een nieuwe fietsavontuur.

Ik vertrek 18 augustus met de (nacht) trein naar Bazel om vervolgens langs de frontlijn van de eerste wereldoorlog naar huis te fietsen.

De hoofdroute loopt van Nieuwpoort naar Bazel. Dankzij de huidige techniek genaamd GPS kan ik de route terug fietsen.

De route is op internet te vinden:

Vanuit Nieuwpoort naar Geldermalsen fiets ik via de fietsknooppunten. Totaal is de route ruim 1350 km (Bazel - Nieuwpoort 1050 km + rondje bij Verdun + 260 km Nieuwpoort - Geldermalsen).

Op 6 september moet ik thuis zijn. Mocht ik door het slechte weer in Frankrijk mijn route niet halen stap ik ergens op de trein naar huis. Met de trein naar huis is natuurlijk mijn laatste keuze.
Ik heb 18 dagen voor 1350 km en ik wil ook nog wat zien onderweg. Een strakke planning maar niet onhaalbaar.

Wegens een strakke planning hou ik onderweg de verslagen kort en probeer ik zoveel mogelijk te zien.

Wegens baan een verandering is het helaas dit jaar geen England of Rome geworden. Ze staan nog wel op mijn lijst.

Sietse

• 17 Augustus 2014 - 08:21

Piet:

Veel succes, geniet er van.
    Probeer je tent droog te houden, dan blijf jij ook droog.

• 17 Augustus 2014 - 11:14

Bert En Jet:

Hoi Sietse,

Lijkt ons ook een mooie route,wij zijn in juni van Praag naar huis gefietst. Hebben in Praag nog 3 dagen met Jaap doorgebracht! Hij was van huis naar Praag toe gefietst.
    We waren toevallig op het zelfde moment in Praag en hebben het erg gezellig gehad met z'n drieën
    Wij wensen je een fijne fietstocht toe met vooral mooi droog weer!!
    Groetjes Bert en Jet

• 19 Augustus 2014 - 18:57

Ellie Gillis:

Veel fietsplezier! Geniet ervan! Ik ga je volgen.
    Inmiddels ben ik samen met mijn man naar Santiago gefietst (september 2013). Is zo goed gegaan dat wij nog wel eens zo'n fietstocht gaan maken.

Groetjes Ellie Gillis (1 van de Ellie's)

• 19 Augustus 2014 - 21:40

Wouter Kramer:

Veel plezier met het fietsen langs de frontlijn van het westfront van de eerste wereld oorlog (The Great War).
    Ik ben zelf in Ieper geweest en dat was zeer indrukwekkend.