Wind en graanvelden - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Wind en graanvelden - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Wind en graanvelden

Door: Sietse bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

16 Juli 2013 | Frankrijk, Varennes-en-Argonne

11-07-2013

Vanmorgen als ik vertrek slapen de engelsen nog en de route gaat de eerste 40 km op en neer. Voel me vandaag een ouwe vent van 80. Zadelpijn,kuitpijn en teenpijn bij het los klikken van de pedalen. Ik ben blij dat ik een aantal campings niet kon vinden zodat ik vandaag toch 75 km heb kunnen rijden. Camping in Vincelles.

12-07-2013

Vandaag heb ik Harde wind tegen en neem de Camping in Ervy-le chatel

13-07-2013

Sinds gisteren heb ik te maken met veel graan velden met wind tegen en dit zal verlopig zo blijven. Dit is erg zwaar omdat er weinig gebeurt en je weinig ziet. Onderweg kom ik onderwijzer erik tegen waar ik een praatje mee kan maken.
Op de camping in voue kom ik 2 dames tegen uit amsterdam, genaamd Edit en Annet. Echt hardcore wereldfietsers!!! Zij zijn naar pakistan gefietst 2 dames en zijn een jaar weg geweest in 2008. We hebben een gezellig avond en ze moeten hard lachen om mijn verhalen. De verhalen die ik hier niet kan schrijven. Maar wel leuk zijn om te vertellen.

14-07-2013
S' morgens drink ik nog koffie met dames en vertrek om 9 uur en heb zware wind tegen in deze open graan velden.De camping in chalons en champ staat vol met fietsers.En de tegen fietsers hebben respect voor me omdat ik die zware wind tegen heb.Die zij mee hebben. Het wordt weer tijd voor een rustdag de tegen fietsers adviseren mij nog 1 camping verder te gaan gezien deze camping duur en niet bijzonder is.

Op 15-07-2013 fiets ik naar Varennes en argonne waar ik in de avond weer 2 dames tref die allebei apart fietsen en er wordt weer hard gelachen met de fles op tafel.

Vandaag 16.07 een rustdag en verwacht rien en paulien over een dag of 3 te zien iets te noorden van Bastogne.

  • 16 Juli 2013 - 19:27

    Angela:

    Je bent al bijna door Frankrijk. Nog even en je kunt weer genieten van de Vlaamse fritten - of heb je liever een broodje hesp?

    Nog veel plezier in de laatste 400 km.

  • 18 Juli 2013 - 21:49

    Santien Eggebeen:

    Hoi BIKKEL!!!!

    Net al je verslagen zitten lezen vanaf 29 mei. Daar ben ik ruim een uur mee bezig geweest. We gingen nl 30 mei op vakantie, maar zijn nu alweer 4 weken thuis. Al die tijd was ik vergeten of had geen tijd om het te lezen. Vanmiddag buurtbus gereden. Op het station in Geldermalsen kwam Bernd Mulders uit Deil even een praatje maken. Hij vroeg naar jou, wanneer je thuis kwam, want hij was zeer geinteresseerd in jou reis. Toen werd ik dus weer aan je herinnerd, en ben gelijk toen ik thuis kwam beginnen te lezen. Bernd kon het niet lezen, want zijn computer deed een beetje vreemd. Ik ga proberen of ik het dan opslaan, dan probeer ik het door te sturen via de mail, of ik print het voor hem uit. Hij zou jou bellen als je thuis was.

    Ik heb heel grote bewondering voor je. En ook voor al die anderen, die dus allemaal de leeftijd van mij (56) of ouder hebben. Al die regen en wind dit je getrotseerd hebt............. en de kou en gladde wegen in de Pyreneen. .......... tjonge jonge. Ik ben ook wel een doorzetter, maar of ik dit volgehouden had, weet ik niet.

    Maar je bent nu in ieder geval weer in de warme, noordelijke streken aangekomen. Het is volgens mij prima fietsweer, want er is een lekker koel windje. En men spreekt ondertussen jou talen weer.

    Nou, ik wens je nog heeeeeeeel plezierige laatste fietsdagen!!!
    De hartelijke groeten,
    Santien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Varennes-en-Argonne

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 22734

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: