S'avond een vent,s'morgens......... - Reisverslag uit Chaumont, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu S'avond een vent,s'morgens......... - Reisverslag uit Chaumont, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

S'avond een vent,s'morgens.........

Door: Sietse bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

10 Juli 2013 | Frankrijk, Chaumont

Beste allemaal,

Na dat ik gisteren mijn verslag heb geschreven en ben terug gekomen op de camping. Staat er een nieuwe buurman naast mij genaamd sjoerd en fiets naar Lourdes. We trekken de avond samen op en gaan lekker de kroeg in. Na de kroeg realiseer ik me dat het 0100 uur is in de nacht en dat ik vandaag 63 km wou gaan fietsen. Nou valt me dat in de ochtend om 06:30 uur nog zwaarder. Bij het opbreken heb ik ruzie met de tentstok die niet uit elkaar wil en hem op een andere manier moet vervoeren. Maar goed als laatste fiets ik het trein af en vraag me af hoe ik het vandaag ga overleven. Veel klimtjes, dalen en gepuf in de hitte haal ik om 14 00 uur mijn doel. Na dat ik mijn tent heb op gezet heb ik er de kracht niet meer voor en ga straks een happie eten het restraurant van de camping in Chaumot. Er staan 2 engelse naast mij onderweg naar barcalona.
Vandaag was het spreek woord van toepassing: s' avond een vent,S'morgens een vent.
Maar realiseerde mezelf dat ik toch meer ben van s'avond een vent, s'morgens lekker uitslapen. Vanavond vroeg naar bed.

groetjes sietse

  • 10 Juli 2013 - 18:24

    Angela:

    Ik kan me ook een episode met een Duitse pelgrim in Melide herinneren :).

  • 11 Juli 2013 - 08:06

    Caroline Mocking:

    Hoi Sietse,

    He niet te streng voor jezelf hé!Ik ken nog een ander spreekwoord (eigenlijk net zelf verzonnen);
    "overdag sportief, 's nachts een kroegtijger" Je bent op vakantie toch? Ik zou dus ook maar af en toe kiezen voor uitslapen....HEERLIJK!En lekker wat later op de fiets stappen...

    succes verder, groetjes oom Nico & tante Caroline.

  • 11 Juli 2013 - 22:24

    Ingeborg:

    Hee Sietse,

    Wat ben je alweer een eind op weg en wat zou ik graag in jouw schoenen staan! John en ik zijn inmiddels alweer aan het werk, maar er gaat nog geen dag voorbij of ik denk terug aan onze tocht die we inmiddels alweer 4 weken geleden beeindigden in Santiago. Geniet nog van de laatste etappes en het mooie weer! Groetjes Ingeborg (en John)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Chaumont

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 22733

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: