Terug in nederland - Reisverslag uit Meerssen, Nederland van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Terug in nederland - Reisverslag uit Meerssen, Nederland van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Terug in nederland

Door: Sietse Bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

21 Juli 2013 | Nederland, Meerssen

17 juli 2013

Vanmorgen vroeg van start gegaan en heb erg last van de hitte.
Kom 2 fietsers tegen die ik om de 5 km tegen kom en mee samen op de camping sta.Overnacht in montmedy.

18 juli
vertrek ik om 830 uur en rij na 20 km belgie in. Het verkeer rijdt hard en het wegdek is slecht.maar de ardenne is goed te doen.Ik geniet erg van de groene omgeving.
Neem de camping in lescheret.

Vandaag op 19 juli hoef ik maar 47 km en wordt hartelijk ontvangen door rien en Paulien met een bakkie koffie in moulin de bistain.

Op 20 Juli rijden de 3 fietsers, een gele,een blauwe en een rode van het trein af.
Vandaag hebben we 50 km in gedachten en dit worden er 70 omdat we de camping in gedachten niet konden vinden. Gezien we midden in een klim zaten vonden we het sonde om te dalen. De klimmen zijn leuk en lekker stevig. We moeten wachten op een wielertoer voor de laatste 20 km waar we ook even met belgen in gesprek raken. Op de camping krijgen we een hart verlamming als de eigennaar zegt dat hij vol zit. Bij 3 verbaasde blikken bedenkt hij zich en krijgen we een prive veldje achter aan. Camping Polleur.

21 juli starten we met een bak koffie en rijden om 9 uur de camping. Vandaag zijn het korte en stevige klimmetjes met warmte. Een heerlijk fiets dag en de klimmetjes zijn weer leuk. We hebben het doel om vandaag ten noorden van maastricht te eindigen. Dit is wel een bijzonder iets want mijn route eindigt in maastricht en ben dus weer in nederland. In nederland aangekomen valt me gelijk de hoeveelheid brommers en fietsers op. Daarbij is iedereen er gehaastig. In maastricht doen we boodschappen en vinden een camping in meerssen.

• 21 Juli 2013 - 21:22

Rien Bunk:

Hallo Sietse, ik zit nu samen met Pauline met jou een biertje te drinken. Je verslag klopt redelijk, we genieten in ieder geval van het deel van de reis die we met jou maken! Laten we nog een paar dagen deze mooie reis voortzetten!

• 21 Juli 2013 - 21:59

Piet:

Wees voorzichtig het laatste stuk, in Nederland rijden ze als gekken.
    Gefelicteerd met deze fantastische prestatie.

• 22 Juli 2013 - 08:44

Bert:

Sietse,

Welkom veilig terug in Nederland jongeman.
    Dit zou toch eigenlijk je beroep moeten zijn joh,avontuur,vrijheid...

Tot spoedig

Bert

• 23 Juli 2013 - 19:51

Caroline Mocking:

He Sietse,

Mooi dat je er weer bent, dan kunnen wij jou komen aflossen. Na 3 maanden je verhalen te hebben gevolgd hebben we zo,n zin gekregen in vakantie!Wij vertrekken donderdagochtend. Misschien kopen we wel een camping onderweg. Je weet het maar nooit. Bedankt voor je mooie verhalen. Werkse maar weer. Dat zal misschien weer even tegen vallen?! Alhoewel, ook daar beleef je vast wel weer iets grappigs! We horen het graag...
    Groetjes Oom Nico & Tante Caroline.