Terug blik - Reisverslag uit Geldermalsen-Oost, Nederland van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Terug blik - Reisverslag uit Geldermalsen-Oost, Nederland van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Terug blik

Blijf op de hoogte en volg Sietse

31 Juli 2013 | Nederland, Geldermalsen-Oost

Beste Allemaal,

Sinds 6 dagen ben ik weer thuis hierin heb ik de balans kunnen opmaken van mijn reis. Ik kan beginnen met cijfers ben ruim 7 kilo kwijt, heb ruim 4500 km gefietst, 4 passen overleefd, 3 weken regen door staan en 85 dagen weggeweest. Natuurlijk is dit een hele prestatie maar dit zegt mij niks.
Het gaat er om wat heb ik gevoelt, gezien,meegemaakt en wat neem ik mee in de rest van mijn leven.
Ik heb heel veel mensen ontmoet oa De belg,el en el,Willy,Jaap,Bert,Jet,Angela, Edit, Annette, Felix,Inge,henk - jan en de vele andere die ik heb gesproken. Ieder met zijn eigen verhaal, levenservaring en mening maar ik heb ook periodes gehad dat ik een aantal dagen niemand tegen kwam en alleen op campings stond. Beiden was voor mij bijzonder.
Wanneer ik alleen was voelde ik een soort van rust en wanneer ik medereizigers tegen kwam gaf dit gezelligheid.
Die gezelligheid was soms voor korte duur maar ook zijn er langere contacten.
Wat ik hierin heb geleerd is dat het belangrijk is dat je eigen stijl hebt, het niet met de mensen massa mee gaan maar geniet van het hier en nu. Bijvoorbeeld heb ik een aantal keren gekozen om maar 20 of 30 km te fietsen waarbij ik genoot van een dorpje of de rust. Maar heb ook gekozen voor een aantal dagen boven de 100 km omdat ik wou blijven kamperen. Mijn eigen stijl en levensvisie wil ik verder ontwikkelen en vast houden. Het niet mee gaan in de (haastige) mensen massa maar het leven in het hier en nu is voor mij belangrijk geworden.

Bij terug komst ben ik overspoeld met reacties en heb me niet gerealiseerd onderweg dat er zoveel mensen betrokken waren bij mijn reis. Zoveel mensen hebben mee geleefd en aan me gedacht. Dit ontroerd mij erg en doet mij goed.
Wat ook weer een leer moment is want ik heb mijn eigen stijl gevolgd en ik krijg er positiviteit voor terug.

Mijn dank gaat uit naar Rien en Paulien voor het sorteren van de post, het bijhouden van de administratie en de gezellige dagen.
Jorn voor het installeren van mijn tablet en de overnachting.
En mijn vele volgers bedankt voor het meeleven , leuke, grappig,serieuze,lieve reacties .

Sietse Bunk


  • 31 Juli 2013 - 13:31

    Rien Bunk:

    Beste Sietse, wat een prachtige, indrukwekkende en ontroerende terugblik, dankjewel. Ik hoop dat je nog lange tijd kan genieten van wat je op deze reis allemaal hebt geleerd en meegemaakt! Rien

  • 15 Augustus 2013 - 21:51

    Santien Eggebeen:

    Sietse, wat een ervaring! Tsjonge jonge, wij vinden het al veel als we 4500 km met de auto hebben gereden (is trouwens nog nooit voorgekomen, het meeste in de vakantie was 3300 km). Otto heeft al verschillende keren van 8000 tot 10000 km gereden in 14 dagen naar Rusland, Oekraine, Greorgie en Kazachstan.
    Ik neem aan dat je alweer aan het werk bent. Dat zal best wel even wennen zijn, vermoed ik. Over een poosje ga je weer aan de slag op de bus zeker?

    Santien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Geldermalsen-Oost

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 861
Totaal aantal bezoekers 22731

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: