Niks mee gemaakt! - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Niks mee gemaakt! - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Niks mee gemaakt!

Door: Sietse Bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

09 Juli 2013 | Frankrijk, Nevers



Op 04 juli fiets ik om 7 uur van de camping af. De rustdag van gisteren heeft me goed gedaan want ik hoefde nu echt helemaal niks op de rustdag. Dat was een tijd geleden dat er niks moest van mezelf. Het fietsen gaat vandaag ook goed en fiets 68 km waar ik tevreden mee ben. Er zijn 2 campings waar 8 kilometer tussen zit. Gezien het fietsen vandaag goed gaat besluit ik de laatste te nemen. Daar aan gekomen blijkt de camping eigennaar niet thuis te zijn. Gezien de water kraan loopt zet ik mijn tent op en doe mijn dagelijks ding. Tijdens het koken wordt de water druk minder, kan nog net koken en mijn bidons vullen voor de volgende dag. En een vermoeden blijkt waar te zijn. De camping eigennaar is niet thuis en komt ook niet thuis. Dus sta alleen op een gesloten camping en heb niet kunnen douche. Camping in Le chatenet en dognon.Met vermoedelijk een nederlands eigennaar want er is een bord met nederlands teks en de tractor komt uit DEN haag.
5 Juli
fiets ik om 8 uur het terrein af en geniet van mijn gratis overnachting, ik ben en blijf een hollander. De route gaat lekker op en neer en hoor van 2 tegen fietsers dat ik na vandaag het 2 dagen vlak krijg.Neem de camping in La souterraine waar 2 nederlanders staan met caravan. Zij fietsen de route vanuit camping waar de caravan staat. Dus ze fietsen de route dubbel want ze moeten altijd terug naar de camping.
Op 6 juli wordt de route inderdaad een stuk vlakker met wind tegen.
camping in neuvy-st. sepulchre

Op 7 juli fiets ik 75 km en kom om 13.30 uur aan op camping in St amand montrond. Om 16 uur komen 2 collega fietsers binnen die zich vergist hebben in de hitte en komen uitgepuft aan. Ze hebben de kracht niet meer voor een goed gesprek.

Op 8 juli fiets fiets ik naar Nevers en krijg ik bericht dat rien en paulien met mij een paar dagen mee gaan fietsen. En zal ze over een dag of 9 zien in Belgie.Gezellig!

Op 9 juli neem ik een rustdag en zit nu in de mac met ice thea mijn verslag te schrijven.
De afgelopen dagen was het erg heet en moest ik om 14 uur stoppen. Ondanks dat toch wat kilometers kunnen maken en lig ik nog mooi op schema.Ik hoop rond 25 juli weer thuis te zijn zo dat ik nog een week kan inburgeren.

  • 09 Juli 2013 - 18:25

    Erna:

    Hey Sietse,
    Heel veel plezier de laatste dagen, geniet nog maar even van het buitenleven want voor je het weet ben je weer thuis. Gezellig dat Rien en Pauline de laatste dagen met je mee fietsen :)
    Groetjes Erna

  • 09 Juli 2013 - 19:11

    Angela:

    Veel plezier nog de laatste etappes. Wat leuk dat je nog fietsgezelschap krijgt.
    Tot binnenkort.

  • 10 Juli 2013 - 14:53

    Bert En Jet Van Blanken:

    Hoi Sietse,

    Zo te lezen gaat het goed met je en heb je een nieuwe kijk op Frankrijk gekregen!!
    Niet altijd regen,zie je wel!!!
    We hebben je in Santiago op het nippertje gemist.We zijn op 16 juni 's morgens aangekomen en we hebben van de mensen in het huis van de lage landen gehoord dat jij 's avonds met de bus naar Pamplona vertrokken bent! Jammer hè...
    Op de site van Harry en Jose heb ik gelezen dat zij op 20 juni zijn aangekomen.
    Jaap was gelijk met ons weer thuis nl.19 juni.
    We zijn helemaal met de bus naar huis gegaan,viel reuze mee.
    Zijn nu sinds 3 dagen weer aan het werk.Valt niet mee...
    Heb enorm veel heimwee naar de fiets en vooral de vrije tijd! We zijn alweer aan het bedenken waar we volgend jaar gaan fietsen.
    We wensen je nog erg veel mooie dagen toe,geniet ervan!!
    Hebben samen met Jaap en jou gezellige dagen gehad.

    Groetjes Bert en Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nevers

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 22734

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: