Weer - Reisverslag uit Uzerche, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Weer - Reisverslag uit Uzerche, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Weer

Door: Sietse Bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

03 Juli 2013 | Frankrijk, Uzerche

Beste allemaal,

Weer een berichtje hoe het mij is vergaan.

Op 29 juni mieziert het de hele dag. De route is er mooi door oude dorpjes,velden en bossen. Soms een grote stad waar ik zo snel mogelijk uit wil omdat ik me vaak ongemakkelijk voel in een grote stad. Op 29 juni is dat Cahors.
Ik kampeer vandaag bij de boer in st sauveur. Deze is lid van mijn route, De anwb en de SVR. Dus bij binnen komst heb ik geen taalprobleem en het stelletje maakt op mij wel indruk. Ze zijn 60 jaar en 15 jaar geleden begonnen met boeren in frankrijk zonder enige ervaring. Het heeft hun 10 jaar gekost om het vak boeren te leren. En kunnen er nu net van rond komen. Ze leven erg primitief.Geen computer,internet of t.v. Maar zijn dol gelukkig.
Ik sta samen met een nederlands stel op de camping. Het stelletje bied mij alles aan.Wijn,koffie en eet uiteinderlijk met ze mee.


Op 30 juni hoef ik maar een korte etappe en dat is 35 km.Het is vandaag erg heet en fiets daarom flink door en kom om 11.30 uur aan in rocamadour. Eenmaal mijn tent opgezet heb ik genoeg tijd om de grotten in te gaan en het stadje te bekijken.

Op 1 juni is het wederom erg heet en probeer zoveel mogelijk kilometers te maken in de ochtend. En ben blij als ik om 14 uur in Donzenac ben. En besef me onder tussen wel dat frankrijk een bijzonder land is. Het is hier nat en koud of super heet.

Op 2 juni breekt mij de warmte op van afgelopen dagen en stop om 12 uur na 40 kilometer in uzerche. Waar ik voor het eerst flink moet zoeken naar een camping. Er zijn er 2 maar diegene waar ik naar opzoek was bleek opgeheven. Uiteinderlijk om 13.30 uur op de camping. En ben dood moe van de hitte. Ga om 20.30 uur mijn tent in en schrik op 3 juni om 0930 uur wakker en besluit maar een rust dag in te lasen. Want ben in frankrijk en het is hier het ene of het andere. Dus is het vandaag nat en koud.


  • 04 Juli 2013 - 20:29

    Rien Bunk:

    Hallo Sietse, mooi om jouw verhalen te lezen. Ze doen denken aan onze tocht op de Oude Wegen. Wij hebben ook uitgebreid gezocht in Uzerche. Ook veel warmte gehad, maar ik denk iets minder regen ...
    Geniet van de terugreis en neem de tijd!

    Groeten,

    Rien en Pauline

  • 05 Juli 2013 - 15:33

    Tinus:

    Succes met de laatste loodjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Uzerche

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 22727

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: