Warmte - Reisverslag uit Vazerac, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Warmte - Reisverslag uit Vazerac, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Warmte

Door: Sietse Bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

28 Juni 2013 | Frankrijk, Vazerac

Beste allemaal,

De afgelopen dagen flink wat avontuurtjes bleeft!
Op 25 juni zit ik weer echt in frankrijk, de route gaat heuvel op en af. Wat mij zwaarder valt dan gedacht. De medefietsers hebben mij hiervoor gewaarschuwd maar gezien ik de pyernenen had gehad dacht ik het valt wel mee.Niet dus! Zo'n heuvel op met 8 procent gaat me goed af met de afdaling maar wat dan zo tegen valt is dat het elke keer maar om 2 km gaat omhoog en naar beneden.
Het weer is erg goed vandaag,droog en niet te heet.Bij Piet gaat het weer ook de goede kant op vandaag. Hij is nu niet na 5 minuten verzopen van de regen maar na 15 minuten. Dus daar gaat het ook steeds beter. Bij de camping aangekomen die ik in gedacht had, zou vandaag open gaan. Helaas is deze nog dicht. Dus ben ik genoodzaakt mijn fiets over het hek te tillen en mijn tent toch op te zetten. En sta dus
illegaal op camping in maubourguet.

Als ik 26 juni wakker wordt en het route boekje bekijk blijkt dat ik de sleutel had kunnen afhalen bij de toerist informatie.
Als ik weer op de fiets zit heb ik voor het eerst in deze reis ruzie met een hond. De honden zijn hier over het algemeen dreigend maar blijven achter een hek bij het huis. Maar deze niet en er onstaat een bijzondere situatie. De hond blaft en gromt,ik sta naast de fiets en de fiets staat tussen mij en de hond.Elke keer als ik wil opstappen komt hij dichter bij,gromt en blaft harder met een blik dat mij genoeg zegt. Geen baasje ergens te bekennen en geen voorbij gangers. Ik moet dus over tot mijn laatste redt middel om mezelf uit deze situatie te bevrijden zonder kleer schuren. Pak van de straat snel stenen en gooi deze hem toe waardoor hij weg kruipt en ik snel op mijn fiets spring en als een dolle weg fiets. Na dit avontuur ben ik nog geen uur verder voor dat het volgende zich aan treed. Het is 11.30 en het is al 25 graden. Hoe meer het middag is hoe heter het wordt en net in een stuk van 20 km zonder camping. Als ik in de stad met camping aan kom moet ik boodschappen doen en heb zo'n last van de hitte dat ik niet meer helder kan denken wat ik nodig heb in de supermarkt. Eenmaal weer op de fiets naar de camping neem ik 3x de verkeerde afslag in 500 meter naar de camping.Terwijl er giga veel bordjes staan. Ik schrijf me in en betaal de camping. Als ik het terein op loop komen Iris en Bart naar mij toe en nemen mijn fiets over en brengen mij naar een schaduw plek.Waar ik van hun een halve liter sportdrank,koffie, boulion en drop krijg. En kom na een uur weer bij. Ik wist dat ik er belabbert aan toe was.Maar iris en bart allebei verpleegkundige op de spoed eisende hulp zeiden dat ik scheef liep, lijk wit was en dat ik raar uit mijn ogen keek. En dat vonden ze niet raar gezien het 35 graden was en ik aan het fietsen was geweest. Ze vertellede mij dat dit niet zo handige actie was en dat heb ik ook ervaren.
We hebben nog een gezellig avond op de camping in Castera verduzan. Iris en Bart zijn wandelaars die mijn route wandelen met aanhanger.

op 27 juni heb ik mijn lesje wel geleerd van de vorige dag. Vandaag heb ik de keuze 35 km of 80.Gezien om 09.30 uur het zweet al van mijn lijf vloeit hou ik het na 35 km voor gezien en zet mijn tent op bij de boer in Barrachin.
Vandaag 28 juni vertrek ik lekker vroeg( 7 uur) en probeer in de ochtend zoveel mogelijk kilometers te maken zodat ik de hitte voor ben. Dat ben ik zeker want als ik om 14 uur stop met 69 km in de benen begint het licht te regen. Ik wordt warm onthaald door de nederlands eigennaar van de camping in Latapie.Hij heeft respect voor me dat ik santiago gehaald heb.Hij heeft de camping in mei en juni verschillende keren dicht gehad wegens het slecht weer.Bovendien heeft hij hier meerdere fietsers gehad die afgehaakt zijn.

Groetjes


Sietse Bunk

  • 28 Juni 2013 - 20:30

    Simone Jaarsma:

    wees lief voor dieren, sietse!

  • 05 Juli 2013 - 15:38

    Tinus:

    2 Nederlanders die op de spoedeisende hulp werken, soms heb je geluk in het leven :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vazerac

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 22729

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: