Windfietser - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Windfietser - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Windfietser

Door: sietse Bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

24 Juni 2013 | Frankrijk, Lourdes

Op 22 juni moet ik om 7 uur weg fietsen omdat er een wielertoer is. Helaas ben ik hier te moe voor en schrik ik om 8 uur wakker. Als ik om 0915 uur weg fiets wordt ik na 500 meter door de politie van de weg gehaald. Dit om dat er zoals de camping eigennaar mij ook al vertelt had een wielertoer is met 100000 racefietsers. Ik maak geen typ foutje.Het zijn er zoveel omdat dit een speciale is aldus de politie en de campingeigennaar. Ik mag er niet bij aansluiten en moet wachten tot 11.30 uur. Gelukkig krijgt de politie die me tegen hield om 10.30 uur een noodoproep en kan ik er tussen piepen. Na zo'n 2 km wordt ik weer van de weg gehaald en wacht tot 11.30 uur. Helaas is mijn halve fiets dag voorbij en fiets 40 km tot ste marie. Het is hier druk op de camping met fietsers.Waar onder 1 speciale een windfietser! En de 7 andere fietsers zijn druk met het voorwiel van dirk. Zijn lagers van zijn ingebouwde dynamo lopen aan waardoor hij niet meer draait.
Van de andere fietsers gehoord dat lourdes bereikbaar is en hier fiets ik op 23 juni naar toe waar bij ik geniet van de toppen van de pyreneeen onder weg. Hoef er alleen maar naar te kijken en hoef er niet op. En we zijn weer in frankrijk waar het lekker op en neer gaat.
Vandaag op 24 juni neem ik een rustdag in Lourdes en steek een kaarsje op voor piet die het zwaar heeft in zwitersland in de regen.
De route van lourdes naar nederland wordt wisselend gereden van 20 dagen tot 4 1/2 week. Ik hoop morgen over 4 weken de betuwe in te rijden.