Nat,koud en sneeuw. Genieten maar! - Reisverslag uit Urdos, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Nat,koud en sneeuw. Genieten maar! - Reisverslag uit Urdos, Frankrijk van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Nat,koud en sneeuw. Genieten maar!

Door: Sietse Bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

21 Juni 2013 | Frankrijk, Urdos

Op 20 juni vertrek ik sinds tijden om 7 uur het is vandaag warm en bewolkt.Ik fiets vandaag stevig door omdat ik de buien voor wil zijn en ik vandaag 86 km moet. Kom daarom ook om 14 uur aan op de camping in Jaca. Om 15 uur kom ik tegen fietsers tegen die naast mij de tent opzetten. Zij zijn fanatieke wielrenners en fietsen zo'n 140 km per dag. Zij zitten om 6 uur op de fiets en fietsen in 1x door tot ze de kilometers hebben gereden. Ze vertellen dat lourdes overstroomt is door zware regen en smeltend sneeuw. Ze weten niet of dat louders bereikbaar is maar zij hebben het ontweken.

Vandaag op 21 juni vraag ik regelmatig na hoe het in louders is. Het verhaal klopt maar kom er niet wijs uit of ik er naar toe kan. Maar eerst vandaag, ik ga mijn laatste pas beklimmen in spanje. 900 meter klimmen en wordt beschreven als de zwaarste en hoogste pas. Dit klopt ook. Vooral de laatste 10 km dit gaat gepaard met 10 procent omhoog klimmen,regen,kou en sneeuw. Op het moment dat ik de top inzicht heb wordt ik gek! Er is een wegopbrekening want de weg is verzakt door het slechte weer.Ik moet 2 km terug en moet vervolgens met 10 procent een ommetje maken van 4 km. Maar uiteinderlijk overleef ik het en ben boven.Op de top 1640 meter,tussen de wolken,sneeuw.regen en kou. Het wordt zo mistig dat ik een zicht heb van 50 meter. Ze vertellen dat de afdaling gevaarlijk is wegens het gladde wegdek,slecht zicht en de regen. Ze hebben helemaal gelijk maar kan beter nu dalen dan morgen ochtend. Na een daling van 14 km kom ik koud en nat aan op de camping in Urdos. De volledige afdaling laat zich wachten tot morgen.Had een warme douche nodig. De pas was zeer zwaar maar zeker een aanrader. Het gebied overbluft alles.

  • 21 Juni 2013 - 21:10

    Bert Kruissen:

    Hoi Sietse,

    Hier weer eens een berichtje vanuit je woonomgeving.
    Als je jouw reisverslagen zit te lezen krijg je vanachter je laptop al bijna zware benen
    laat staan..wat de praktijk zal zijn.
    Fijn dat ondanks alle ontberingen en het afzien soms, alles volgens mij op het lichamelijke
    en geestelijke vlak nog picobello in orde is,diepe buiging daarvoor.
    Mooi ook om te lezen ondanks de zwaarte van alles hoe intens je van deze onderneming geniet.
    Sietse hier is alles in orde en we wachten met het schilderen tot jij terug bent (in ieder geval
    ongeveer...)
    Menneke hou je taai verder,geniet en tot horens

    Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Urdos

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 22735

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: