Snelweg - Reisverslag uit Tiermas, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Snelweg - Reisverslag uit Tiermas, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Snelweg

Door: Sietse Bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

19 Juni 2013 | Spanje, Tiermas

Op 18 juni wordt ik om 7 uur wakker gemaakt door zware regen met onweer. Gelukkig zit er af en toe een pauze in en kan ik daar in opbreken. Ben nog erg duf van de bus reis dus dat ik wat rustiger kan opbreken komt goed uit. Om 9 30 uur kan einderlijk weg fietsen en moet ik de eerste 25 km mijn route zelf maken voor dat ik de hoofdroute kan oppakken. Het regent nog flink onderweg maar het is een zomerse bui met z'n 20 graden. Om 1500 uur vindt ik het mooi geweest en zet mijn tent op in lumbier. Daar kom ik de groniger tegen die ik op de heen weg ook ben tegen gekomen. Hij fietst met hond en aanhanger en is nog steeds op de heen weg. Dit is ook zijn planning want hij rekent op 3 maanden enkele reis om de dood van zijn vrouw te verwerken.
Op 19 juni heb ik vanaf 0600 uur stort regen tot 11 uur. Gezien ik heb besloten om zoveel mogelijk op campings te rijden maakt dit niet veel uit want hoef vandaag maar 30 km vondt 115 km voor dit gebied iets te veel.
Mijn keuze voor zoveel mogelijk campings is dat ik me in hotels/hostels/alberge veel te beperkt voel. OA tijdstip van ontbijt, het buiten de deur moeten eten in de avond en het belangrijkste is de tijdstip van vertrek.
Ik ontbijt eerst met de groninger die ook wacht tot de regen voorbij is. Hij heeft het traject al gefietst wat ik vandaag ga doen. Hij vertelt dat er een weg blokkade is en dat de enige optie is om die te omzeilen is de snelweg! Hij is door een duitser met de auto over de snelweg gebracht omdat hij werdt tegen gehouden door de politie. Hij heeft wel een spanjaard gesproken die gewoon over de vlucht strook is gaan fietsen.
Goed daar aangekomen kan ik echt niet over de weg want ze zijn de weg aan het asfalteren en de werklui vertellen mij dat de enige optie de snelweg is. En dat het 3 km is. Oke heb dus maar 1 optie en maar hopen dat ik niet wordt tegen gehouden door de politie. Als een dolle schiet ik de snelweg op en zet behoorlijk aan en ben blij als ik over de helft ben want dan sturen ze me minder snel terug. Aan het eind geen politie gezien maar ben blij dat ik er af mag want de auto toeteren met 120 voorbij. Al snel ben ik op de camping in tiermas. Morgen 80 km einderlijk weer een normale fietsafstand

  • 19 Juni 2013 - 20:52

    Angela:

    Zo te zien was het gelukkig niet zo druk op de snelweg.

  • 21 Juni 2013 - 12:19

    Simone Jaarsma:

    Hoi die Sietse!!

    Doe je een beetje voorzichtig daar in Spanje?
    Hier in Nederland regent het ook momenteel. He, zet 'm op he jongen!!
    Veel fietplezier, groetjes van Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tiermas

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 22732

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: