afgedraaid - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu afgedraaid - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

afgedraaid

Door: sietse bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

17 Juni 2013 | Spanje, Pamplona

Beste allemaal,
Ik ben vanmiddag om 1500 uur gearriveerd op de camping vlak bij pamplona. De afgelopen 24 uur heb ik behoorlijk wat kop zorgen gehad. Het begon 16 juni om 17 uur toen ik mijn tent moest gaan afbreken in de stromende regen. Zeiknat fiets ik om 18.30 uur van de camping af en na 500 meter bestel ik mijn avond eten bij de mac. Bij het opwarmen en het eten maak ik me zorgen over de bus reis. De spanjaarden kunnen slecht engels, zo slecht dat ik beter engels kan en vraag me af of ik het goed begrepen heb met de fiets in de bus. Ik heb begrepen dat mijn voorwiel van mijn fiets af moet en ik mijn fiets moet inwikkelen in plastic. Na mijn avondmaaltijd fiets ik naar het busstation en vraag het van de fiets nog een keer na. Ik zit goed en hij laat zelfs een foto zien. Maar de volgende uitdaging doet zich voor als ik hem mijn ticket laat zien. Er staan 2 nummers op 21 en 13. Boven 21 staat bus dit nummer is dus duidelijk. Bij 13 dacht ik halte 13 maar de man achter de balie maakt het mij moeilijk om boven mijn ticket 18,19 en 20 te schrijven waarbij hij geen uitleg kan geven. Ik zit dus nu met 4 nummers die te maken hebben met mijn busreis maar weet niet waar voor ze zijn. Op het busplatform zijn ook al deze nummers aanwezig. Er zit niks anders op om hier 3 uur te wachten tot ik bus 21 ergens zie. Gelukkig wordt ik om 22.15 uur aangesproken door een spanjaard die mijn onzekere blik ziet. Hij spreek goed engels en laat hem mijn ticket zien. Gelukkig hij zit in de zelfde bus en helpt mij met mijn fiets inpakken. Om 2300 uur arriveerd mijn bus en de cijfers worden duidelijk. 18,19 of 20 daar kan de bus aan komen en 13 is mijn stoel nummer. Ik wordt door 4 mensen geholpen om mijn fiets in de begage ruimte te krijgen. En we rijden om 2315 klok slag weg. En na een half uur krijg ik een schok. Het is nog steeds super slecht weer, de bus rijdt door smalle dorpswegen en veldwegen. En vraag me af hoe ik en mijn fiets deze nacht ga overleven. Ik ben blij te zien dat de chauffeurs om de 2 uur wisselen en dommel af en toe een beetje in slaap. Om 8 uur arriveer ik in vitoria waar mijn fiets met begage weer de bus uit moet. Ik zet mijn fiets in elkaar zodat ik mijn spullen niet achter hoef te laten om een ticket te halen voor het laatste stuk naar pamplona. Dit is snel gedaan. Maar vervolgens moet ik weer zoeken waar ik moet opstappen,mijn fiets afbreken en inwikkelen in plastic. Dit in 15 min. Maar met het zweet op de kop is het gelukt en zit om 9 uur in mijn volgende bus. Om 11.30 uur arriveer ik in pamplona waar ik weer mijn fiets uitpak en eens goed kan kijken hoe hij er aan toe is na deze reis. Gelukkig alleen mijn voorspadbord loopt aan. Gelukkig kan ik het snel oplossen. Vervolgens doe ik boodschappen en blijkt dat ik 21 km moet om fietsen om op de camping te komen omdat er een weg opbreking is en kom om 15 uur afgedraaid aan.

  • 17 Juni 2013 - 20:28

    Angela:

    Je hebt het gehaald man, met 2 verschillende bussen Pamplona bereikt.
    Nu is het lastigste stuk achter de rug, de rest is alleen fietsen. Veel plezier met het volgende deel van je reis.

  • 17 Juni 2013 - 21:02

    Joke:

    Petje af voor je trip!!!!!!!!! Super gedaan hoor, ondanks alle tegenslagen!!!
    Succes met je terugreis.

  • 17 Juni 2013 - 21:09

    Piet Van Laere:

    Leuk te lezen, maak me nu al zorgen hoe mijn treinreis naar Andermatt gaat verlopen.
    Lees nog wel hoe je terugreis loopt.
    Heb zelf ook een site aangemaakt, pietvanlaere.waarbenjij.nu. Hoop dat ik er mee kan werken.
    Goede tocht verder, moet wel lukken na je bezoek aan Compostella.

  • 18 Juni 2013 - 19:33

    Pauline Mocking:

    Je hebt je uitdagingen goed opgelost!
    Nu op weg naar 'de oude wegen'. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met deze route.
    Geniet van je terugreis.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pamplona

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 2871
Totaal aantal bezoekers 22734

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: