Regelen - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Regelen - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Regelen

Door: sietse bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

16 Juni 2013 | Spanje, Santiago de Compostella

12 juni ben ik vroeg wakker en rij om 7.30 uur de camping af.En santiago voelt warm nog maar 125 km over 2 etappe's. De route gaat lekker op en neer en het is goed heet. Gezien de ongunstige liging van de campings en ik 1 camping niet kan vinden besluit ik een alberge te nemen in melide. Waar ik in de avond in de kroeg angela tegen kom. Zij zit met felix te eten en we besluiten 13 juni om 07.30 uur af te spreken zodat we met z'n drieeen naar santiago kunnen fietsen. Dus op 13 juni wacht ik om 7 uur op mijn ontbijt in de zaal van de alberge, helaas heeft de bakker vertraging en krijg ik om 7.20 uur mijn ontbijt. Als een dolle gooi ik de boel naar binnen want weet onder tussen dat Angela buiten in de regen op mij staat te wachten. Helemaal uit mijn ochtend ritme fietsen we om 07 40 uur de stad uit. Het regent en is het dus fijn om met elkaar te fietsen zodat we vandaag santiago binnen kunnen rijden. In het cafe besluit ik nog even mijn tanden te poetsen want dat kon vanmorgen niet door de haast. We rijden rond 14 uur santiago binnen en staan al snel bij de katedraal waar we ons certificaat op halen. Veel pelgrims kunnen het niet droog houden. We fietsen vervolgens door naar de huiskamer van het nederlands genootschap sint jacob waar we hartelijk worden ontvangen. Mijn naam was daar ook al gevallen en ze wisten dat ik vandaag zou aankomen.Na een bakkie koffie vertellen ze waar mijn camping is en zet ik voldaan mijn tent op. Het thuis front stel ik op de hoogte en ga moe mijn tent in.
Op 14 juni heb ik toch wat zaakjes te regelen.Om te beginnen gaat mijn fiets naar de fietsenmaker zodat ik ondertussen naar de pelgrimsmis kan. Deze mis maakt op mij veel indruk ondanks dat ik er niks van versta. Daarbij heb ik de mazzel dat er met de wierrook door de kerk wordt geslingerd.Erg mooi en indruk wekkend. Na dat dit achter de rug is ga ik naar de kapper en haal mijn fiets op. Zodat ik voor mijn tent kan gaan denken aan mijn terug route.Ik zal een stukje moeten treinen.Nu in spanje of mijn laatste stuk. Zoals gewoonlijk kan ik hier geen beslissing in nemen. En weet ik niet wat wijsheid is. Gelukkig wordt de beslissing al gauw genomen want de terug route in spanje staat niet op mijn gps.
Op 15 juni wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd wat betreft de trein naar pamplona. Heb intotaal 4 loketten gehad en zonder ticket loop ik weg. Besluit naar de huiskamer te gaan en zij adviseren mij een reisbureau waar ze me verder kunnen helpen. En krijg daar toch een bijzonder advies. De bus! Het is hier in spanje mogelijk om je surfplank of de fiets mee te nemen in de bus. Op 16 juni ga ik met de nachtbus vertek 2330 aankomst 7.45 uur naar vitoria-gasteiz waar ik over kan stappen of verder kan fietsen naar pamplona. Na dat ik een bescherm hoes heb gehaald voor de fiets valt er een rust over me heen.Een hoop geregel zo de afgelopen dagen. Helaas kan ik niet meer naar filistair en ga op 16 juni nog een aantal pelgrims museums in en neem afscheid van de huiskamer.Ik ga nog een beetje uitrusten en hoop vanacht te kunnen slapen in de bus.Heb niet alles kunnen zien in santiago maar wel alles wat ik wilde zien. OA de mis en pelgrimsmuseums.Een voldaan gevoel.

  • 16 Juni 2013 - 15:23

    Wil:

    Hoi Sietse,

    Heb je ook zo'n goed gevoel overgehouden aan Santiago? Ondanks dat de stad op zichzelf tegenvalt, krijg je toch een warm gevoel over je heen, want je hebt het toch maar gedaan!

    Succes met de rest van de tocht terug naar huis.

    Groet,
    Wil

  • 16 Juni 2013 - 15:40

    Angela:

    Hoi Sietse,

    Heel veel plezier met het tweede deel van je reis, je zal nu al wel een eind op weg naar Lourdes zijn.

    Groetjes,
    Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 22733

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: