Klimmen - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Klimmen - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Klimmen

Door: sietse bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

30 Mei 2013 | Spanje, Pamplona

Gisteren een rustdag gehad in st.jean-pied-de-port. Ik ben de hele dag opgetrokken met Jaap.Het is een levendige dorpje met allemaal pelgrims. Voornamelijk wandelaars en enkele fietsers.
Vanmorgen neem ik afscheid van Jaap hij gaat via de kust terug naar huis. Ik zit om 8 uur op de fiets en heb vandaag een flinke klim te doen. 27 km en 900 meter steigen. Op deze asfalt weg zie ik veel pelgrims te voet ze hebben het net als ik te doen met regen. Hoe hoger we komen hoe natter,kouder en mistiger. Het klimmen gaat met een gangtje van 5km per uur en ben blij als ik op de top ben. De omgeving is erg mooi maar maak er weinig van mee door de regen en de mist. Op de top staat een fietser met blauwe lippen te trillen. Hij vraagt naar een overnachting ik wijs hem de weg en hoop hem niet dood te vinden. Op de top valt dus weinig te bleven op wat foto's na. Nou had ik me erg verheugt op de afdaling. Deze is helaas voor korte duur. Door het harde rijden naar benenden breekt de kou mij op. Ik moet genoodzaakt stoppen in Espinal waar ik een bed huur op een camping. Vandaag een hoogte bereikt van 1057 meter.Morgen lekker afdalen met droge kleding.

  • 30 Mei 2013 - 16:32

    Ellie Gillis:

    Knap Sietse!!! De grens naar Spanje al over. Ik vind het erg fijn je reisverslagen te lezen.

    Groetjes Ellie (1 van de Ellie's).

  • 06 Juni 2013 - 19:41

    Marian Scheel:

    hoi Sietse

    ik vind het knap wat je doet ik doe het niet na
    maar ik wil je de groetjes doen van corrie en van mij
    we blijven je volgen

    heel veel groetjes
    Corrie & Marian
    van tolsteeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pamplona

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 22731

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: