doorgaan - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu doorgaan - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

doorgaan

Door: sietse bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

31 Mei 2013 | Spanje, Pamplona

Gisteren avond aan de bar gezeten waar ik alleen was met de camping eigennaar. Hij heeft er behoorlijk de pest over in want ik ben zijn enige gast. Hij heeft een slaapzaal met 50 bedden en een camping van 3 hectare. Normaal gesproken rond deze tijd van het jaar moet hij mensen afwijzen. Hij zit dan zo vol dat mensen op de grond slapen in het cafe. Maar ondanks zijn slechte omzet blijft hij mijn glas vullen voor niks. Om 21.30 uur besluit ik 1 bed te kiezen van de 50. En hij slaapt heerlijk. Om 7 uur besluit ik er toch maar uit te gaan. En trek mijn droge kleren aan, toch wel bijzonder droge kleding. Het voelt zo raar ik ken dit niet. Dit is natuurlijk hier in spanje voor korte duur want binnen een uur fietsen sta ik al weer te bibberen op de padelen van de kou en regen. Maar ik heb besloten vanaf vandaag door te gaan en alles positief te bekijken. Ik heb het natte frankrijk doorkruist zonder 1 woord frans te spreken en Ik fiets hier door een mooi gebied. Lange klimmen en lange afdalingen. Het klimmen gaat goed ik blijf lekker warm ondanks de bordjes met pas op sneeuw! De afdalingen zijn gevaarlijk, hier wordt ik onderweg ook voor gewaarschuwd. De wegen zijn glad door het water en er ligt allemaal blad op. Wel jammer want het is wel de beloning van de klim maar hoe harder je naar beneden gaat hoe kouder je het hebt. Dus voorzichtig naar beneden. Ik kom onderweg veel wandelaars tegen die zonder tent de camino doen en klappen continu voor me en zeggen bon camino! Ik sta nog een uur voor de pinautomaat want moet meedere talen aanklikken om het te snappen. Ik besluit vanacht te kamperen gezien mijn tent anders 2 nachten in de gesloten zak zit. Ik kom om 1300 uur aan als een verzopen kat op een camping vlak voor pamplona. 40 km gemaakt vandaag en vindt het weer tijd om op te warmen met een(zelfgemaakte) bakkie koffie op de camping. Wederom sta ik alleen op de camping en ben blij ondanks mijn weinige km dat ik toch weer vooruit ben gekomen. Ik denk dat dit wel de beste manier is om het vol te kunnen houden met dit weer.Het droog en opwarmen is nu mijn hoogste prioteit en goed slapen. Daarna de km.

  • 31 Mei 2013 - 16:47

    Caroline Mocking:

    Hoi Sietse, We hebben respect voor je hoor! wat een doorzetter ben jij.Wat een sneu verhaal; campingbazen met maar 1 gast!! een omzet van 0,000001. Geniet nog maar verder en succes. Niet uit glijden hoor!Groetjes oom Nico & tante Caroline.

  • 01 Juni 2013 - 12:06

    Karin Verheijen:

    hoi sietse. leuk om je verslagen te lezen en ik sta ervan te kijken hoe gezellig het is onderweg met al die mensen. Ik blijf je volgen. groet karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pamplona

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 22733

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: