Positief - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Positief - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Positief

Door: sietsebunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

02 Juni 2013 | Spanje, Logroño

Vanmorgen op 1 juni vertrek ik na de buien om 9 uur.Vandaag fiets ik door de openbergen van spanje met pelgrimsdorpen waar ik een hoop wandelaars tegen kom. Ze bekijken mij of dat ze nog nooit een fietser hebben gezien. Helaas kan er niemand engels voor een praatje, de meeste zijn franse. Als ik mijn boodschappen heb gedaan kan ik nog snel naar camping gaan waar ik mijn tent voor de regen nog op kan zetten.Helaas weer weinig km en sta in puente la reina. Hoop morgen kilometers te kunnen maken.
Ik sta op een camping met een herberg voor wandelaars. In de herberg is op 2 juni om 6.30 uur al een hoop leven. De eerste wandelaars lopen al om 6.50 uur van de plaats af. Ik heb met het opbreken nog geen snelheid. Ik fiets pas om 7. 45 uur de camping af. Het Weer is vandaag goed het zonnetjes schijnt en ik wordt weer helemaal positief. De afgelopen weken heeft de regen mij veel gedaan zo blijkt. Onderweg kom ik nog meer wandelaars tegen de regelmatig in de file staan zo druk dat het is. Na zo'n 25 km kom ik eelco en Ilse tegen die mij uitnodigen voor een bakkie koffie. Gezellig drinken we 2 bakken koffie en gaan verder onze eigen weg. Ze zeggen dat de pyernenen zwaar is. Dat blijkt ook zo gezien de hoeveelheid fietsers die ik met mijn 4 tassen inhaal en zij met 2. Maar deze mensen beginnen in het pelgrimsdorp waar ik een rustdag heb genomen. Deze mensen schieten gelijk het zware gebied in. Ik heb er al 1500 km opzitten en vondt zuid frankrijk veel zwaarder. Ik geniet van de afdalingen en de klimmen. Deze zijn beiden erg lang. Dus kan in 1 tempo blijven fietsen. Na 66 km hou ik het voor gezien. Morgen fiets ik 47 km en ga ik een stadje in. Anders moet ik een hotel of hostel nemen. Ik ben nu in logrono.

  • 02 Juni 2013 - 19:55

    Rien Bunk:

    Hallo Sietse, dat klinkt inderdaad weer positief. Maar ik weet uit ervaring dat regen in de bergen snel tot afkoeling kan leiden. En dat is gewoon even niet leuk. Je hebt de afgelopen weken regelmatig een stevige bui gehad, dus dat viel niet mee. Het leverde natuurlijk wel een interessant reisverslag op ... :-) Ik gun je dat je de komende weken beter weer hebt. Je hebt in ieder geval al een geweldige ervaring opgedaan! Ik wens je een mooie voortzetting van je reis. Rien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Logroño

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 22735

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: