25 graden - Reisverslag uit Hinestrosa, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu 25 graden - Reisverslag uit Hinestrosa, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

25 graden

Door: sietse bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

05 Juni 2013 | Spanje, Hinestrosa

3 juni
Het weer is erg goed en de tempratuur loopt op. De campings liggen wat onhandig daarom besluit ik 3 juni 47 km te fietsen. Het valt mij op dat ik weinig kilometers maak en veel slaap vaak zo'n 12 uur per nacht.
De kerken die ik onderweg tegen kom worden steeds groter en mooier.Vaak met goud bewerkt of het lijkt er op.Op dagen met korte trips stop ik regelmatig voor een bezichtiging.
Op de camping waar ik 3 juni overnacht staat een duitse man van 26 jaar met zijn moeder van 50.Zij zijn samen 5 weken op vakantie en doen overdag beiden hun eigen ding.Hij toert overdag met zijn motor en zij bakt de hele dag in de zon.
Tevens staat er een camper met 3 belgen, 2 fietsen naar santiago en 1 rijdt de camper voor. Zij hebben 4 weken gepland voor de reis.Ze fietsen dus overdag met z'n tweeen en 1 tas voor de dag voeding. In de avond is alles voor hun geregeld bed is op gemaakt en het eten staat klaar. We hebben het over dat de volgende camping 102 km verder op ligt. Zij fietsen daar naar toe.Ik weet niet of ik dat ga redden en zij vinden dat het sowieso niet haalbaar voor mij is met de hoeveelheid bagage op de fiets.Ook gezien de klimmen die gedaan moeten worden. Maar ik heb dus op 3 juni overnacht op een goede maar dure(15 euro) camping in domingo.
4 juni zit ik om 7 uur op de fiets en vindt het erg jammer dat ik vanavond een herberg moet pakken. Het is inderdaad veel klimmen ik moet 1x 500 meter,1x 300 meter,1x 400 meter klimmen. Maar het leuken hiervan is dat je deze afstanden ook mag dalen.Het hoogste punt ligt op 4 juni op 1054 meter. Het klimmen gaat mij goed af en gaat niet hard maar ga wel gestaagd door. Op de afdaling ben ik nog wat te voorzichtig hoewel ik regelmatig de 50 km aan tik.
In de bergen zie ik veel herders met schapen die open staan voor een gesprek. Het beroep herder lijkt mij zo leuk maar helaas zoals zij mij vertellen is er weinig brood in te verdienen.
Het gebied is vol open vlaktes midden tussen de bergen met een witte top. Onder tussen ben ik zo aan het genieten dat ik zo op de 90 km zit.Waaah! Ik besluit om door te fietsen tot 102 km.Totallos kom ik aan op de camping waar ik toch even trots ben dat ik zoveel kilometers heb afgetikt. Als ik me inschrijf op de camping hebben de belgen mij al zien aan komen. Als ik vervolgens naar mijn plaats toe fiets hebben ze mensen bij elkaar geroepen en fiets ik onder luid applaus naar mijn plaats.Geweldig!
De camping zelf is wat minder hier in Burgos. En tot mijn grote verbazing tref ik hier niet alleen de belgen maar ook bert en jet. Zij zijn hier gisteren aangekomen en hebben 60 km bus gepakt. Zij hebben dus de fiets in de bus getild. Want Jet is ziek. Jet heeft het benauwd en is continu aan het rillen. Ze hebben het zwaar gehad op de route met het slechte weer en dat komt er nu uit. Zij hebben flinke etappe's gemaakt. En nu valt bij mij het kwartje waarom ik zoveel sliep en weinig vooruit kwam. Ben dus achteraf blij dat ik minder kilometers heb gemaakt want ik kan nu door en jet moet uitzieken. Ze denkt dat ze zo'n 3 a 4 dagen nodig heeft. De tranen staan haar in de ogen.
De camping in burgos staat vol met nederlanders met camper of caravan. Ik heb bijna de hele camping gesproken voor dat ik ga slapen en op 5 juni maak ik nog een rondje voor ik ga fietsen. Want naast mij staat een nederlands stel op de fietsen en hebben een fiets reis gemaakt door portugal, zijn 75 jaar en slapen in de tent.
Op 5 juni fiets ik 55 km en om 12 uur is het 25 graden en blij als ik dan een camping vindt in Castrojeriz

  • 05 Juni 2013 - 19:40

    Piet Van Laere:

    Nu begint hrt echt leuk te worden.
    Nog twee weken, dan ga ik ook op pad.
    Hoop dat de Oberalppass al sneeuw vrij is.
    Geniet van je komende kilometers.

  • 06 Juni 2013 - 07:32

    Caroline Mocking:

    Hoi Sietse,
    Leuk dat gejuich en een geweldig ontvangst na zo,n prestatie. Je mag trots zijn!
    Gefeliciteerd met de verjaardag van je mama Pauline.
    Groetjes oom Nico & tante Caroline.


  • 06 Juni 2013 - 20:45

    Opa Bunk:

    Hoi Sietse.Ik heb bewondering voor jou doorzettinsvermogen. Ondanks het slechte weer. Menigeen zou opgeven hebben. Ik hoop, dat het weer nu wat beter blijft en dat je jou doel bereikt.

  • 06 Juni 2013 - 21:11

    Rien Bunk:

    Hallo Sietse, ik had je verhaal al via de telefoon gehoord, maar het is wel een bijzondere prestatie, waar je veel waardering voor hebt gekregen! Veel plezier verder? Rien

  • 06 Juni 2013 - 21:14

    Rien Bunk:

    Hallo Sietse, ik zag dat ik zojuist "Veel plezier verder?" had geschreven, ik bedoel natuurlijk "Veel plezier verder!". Groeten, Rien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Hinestrosa

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 22728

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: