Verkeerde benaming - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Verkeerde benaming - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Verkeerde benaming

Door: Sietse bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

09 Juni 2013 | Spanje, Astorga

Hallo Allemaal,
Ik laat weer eens van me horen met een poging tot een positief verhaal.Ik heb het de afgelopen dagen zwaar gehad,zeer zwaar.Elke fiets reis kent een dip en had gehoopt deze al gehad te hebben met die zware regen maar dit mocht blijkbaar niet zo zijn.
Op 6 juni als ik mijn tent uit loop heb ik geen oog dicht gedaan door de hitte. Daarbij was het wel leuk dat ik een keer goed kon luisteren naar de nacht geluiden op een camping. En ik begrijp nu waarom de huizen/campings/kerken ect grote muren en hekken om de plaats hebben staan want de wolven zijn in de nacht erg actief. Daarbij wordt er veel gejaagd en af en toe lijkt het gewoon oorlog met al die knallen. Toch stap ik op de fiets en na een slaaploze nacht breekt dit mij om 12 uur op. Zet mijn tent op de camping en slaap vervolgens van 13 tot 17 uur. Als ik later aan het eten ben komt de tuinman die begint om 19 uur met snoeien van de bomen en struiken.Ik vraag me af is dit bij beunen of is dit de spaanse mentaliteit dat er in de middag een breek is en tot in de late uurtjes door gewerkt wordt. Net alles alle kleine winkeltjes die ik onderweg tegen kom. Helaas kan ik het snoei werk niet af kijken want mijn ogen vallen weer om 21 uur dicht in carrion de los condes.
Als ik 7 juni op sta voel ik me al een stuk beter en na 20 km fietsen kom ik Angela tegen die de laatste 1000 km fietst naar santiago. Zij doet de route uit geloofsovertuiging,ze is 39,gescheiden en zit met een aantal levensvragen. We trekken de hele dag samen op en gezien ik mijn camping niet kan vinden gaan we naar een pension waar zij op fiets want zij houdt wat meer van luxe.
Het pensiontje in mansilla de las mulas waar we overnachten is voor de meeste mensen prettig. Ik voel me altijd toch wat ongemakkelijk omdat ik met camperen meer vrijheid ervaar.
Op 8 juni besluiten we weer samen op te fietsen want het gebied is zwaar. Ik heb al een aantal dagen zware wind.Ze noemen dit gebied van de laatste dagen hoogvlaktes. Ik vindt dat ze hoog nodig hier eens de kaasschaaf over moeten halen om meer aan het woord vlaktes te kunnen voldoen. Bovendien hebben we vandaag wind kracht 5 vol in de neus.Dus vanaf heden benoem ik het windvlaktes waar ze hoognodig de kaasschaaf over moeten halen.Gelukkig ben ik niet de enige die het zwaar heeft. Later op de dag neem ik afscheid van angela en ik neem de camping in hospital de orbigo.Waar ik de hele nacht weer niet slaap omdat de buren graag borrelen tot 4 uur. En op 9 juni fiets ik 20 km wegens weer slechte nachtrust en slaap voor het is in een alberge voor 5 euro per nacht op een slaapzaal met 10 andere mensen in astorga. Morgen mag ik sinds tijden weer een pas over en verheug me daar erg op.De windvlaktes van afgelopen dagen vondt ik maar niks. Pelgrims pas raakt al aardig vol.

  • 09 Juni 2013 - 22:15

    Marion Van Voorst:

    Ha die Sietse,
    Op het verjaarsfeestje van je moeder hoorden we wat een groot avontuur je bent aangegaan. Hartstikke sportief zeg! Om met zoveel slecht weer de moed erin te houden is ook knap. Jij kunt echt leuk schrijven, ik heb al je verslagen met plezier gelezen!
    Sterkte met de volgende etappes; we gaan het zeker een beetje volgen. Hier is het weer nu eindelijk redelijk, hopelijk strekt dat tot in Spanje.

  • 10 Juni 2013 - 09:56

    Angela:

    Hoi Sietse,

    Gelukkig is de wind iets gaan liggen, volgens mij nog maar windkracht 2. Veel succes met de klim naar Cruz de Ferro. Terwijl ik dit schrijf zit ik in een cafeetje in Ponferrade - tot in Santiago.

  • 11 Juni 2013 - 11:19

    Henk En Jannie:

    Hoi sietse,

    Leuk om je reisverhaal te lezen! Wij ( van de koffie) zijn bijna in villa Franca. Het waaide idd erg hard op de hoogvlaktes. Maar wij hebben rustig aan gedaan. Gisteren de bergpas van 1500 meter gehad. Veel moeten lopen, maar we hebben het gered!!!

    Volhouden Sietse!!!!!

    Hartelijke groeten Henk en Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Astorga

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 22736

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: