Als een tierelier - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu Als een tierelier - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Sietse Bunk - WaarBenJij.nu

Als een tierelier

Door: sietse bunk

Blijf op de hoogte en volg Sietse

11 Juni 2013 | Spanje, Sarria

Mijn nacht in de alberge is toch erg bijzonder. Op mijn volle slaapzaal van 10 mannen hangt een bijzondere geur. Het is een combinatie van 10 paar sport schoenen, 10 paar slipers en 10 steltjes kleren die uithangen en zeker alle kleren zijn een week niet meer gewassen. Gelukkig went dit snel en valt er een stilte om 21 uur tot 5 uur in de ochtend. Want de wandelaars gaan vroeg van start waar mijn kamer mee vol ligt. Na een half uur wakker worden ga ik mee in de fase opstarten en zit ik om 6 uur op de fiets.En bedenkt me dat dit mijn eerste keer is in mijn hele fietscarriere dat ik zo vroeg aan het fietsen ben. Mijn dip is voorbij ik voel me goed en heb heerlijk geslapen.
Ik moet vandaag 10 juni en morgen 11 juni 2 passen over.Dit wordt elke dag een pas en heb vandaag diegene die bijzonder is. Dit in verband met de afdaling en de top. De top heet cruz de ferro.Hier worden dingen(foto's,steentjes,schoenen) achter gelaten wat bij mensen een betekenis heeft. Wel leuk om daar even rond te kijken na een klim van zo'n 4 uur.700 meter klimmen over 30 kilometer.
Daarna is natuurlijk de beloning,maar op de top mag ik dat nog niet zeggen want ik weet nog niet of ik het er levend van af ga brengen. En dit is geen grap! Er zijn meedere mensen in deze afdaling overleden en kom ook kruisjes tegen. In het route boekje wordt ook veel vertelt hoe gevaarlijk deze afdaling is.Ik ben ook blij als ik heel huids met piepende remmen beneden sta. En het is maar goed dat het thuis front dit nu pas leest anders had mijn telefoon rood gloeiend gestaan. Het gebied is erg mooi en door mijn vroege vertrek sla ik om 1330 uur af naar de camping in El bierzo. Waar ik een gezellige avond heb met een nederlandse weduwnaar. Die sinds 4 jaar elke jaar alleen reist door spanje met caravan vaak is dit voor de duur van 3 maanden en de rest van het jaar is hij druk met de voorbereidingen van zijn dagschema's.
Op 11 juni rij ik om 7 uur de camping af en niet wetend dat dit een zeer lange en mooie dag wordt. Ik moet ruim 700 meter klimmen en vergis me hier behoorlijk in.Ondanks de waarschuwingen. Dit kom vooral omdat het gisteren zo goed ging. Het klimmen gaat ook zeer goed maar sta pas om 1400 uur op 1303 meter hoog. Voldaan daal ik 30 km.En sta verbaasd dat alle en echt alle winkels in de grote stad Sarria gesloten zijn. Gelukkig is hier op de camping een restaurant met pilgrims menu.Ik ben dus in Sarria. Het is nog 125 km tot santiago en weet nog niet of ik dit in 1x doe of in 2 etappe's.

  • 11 Juni 2013 - 19:26

    Piet Van Laere:

    Heb met bewondering naar je foto' s op face boek gekeken.
    Wat moet dat een voldoening geven.
    Nog ruim een week, ga ik ook op pad.
    Maar bij jou vergeleken is dat slechts een rondje om de kerk.
    Succes verder, geniet er van.

  • 11 Juni 2013 - 21:59

    Erna:

    Sietse! Goed bezig... Knap hoor! Nog even en je zit in Santiago. Dat is toch een hele prestatie :)

  • 12 Juni 2013 - 19:09

    Elly De Groot:

    Hallo die Sietse, goed bezig hoor. Ga zo door kanjer. Ik blijf je volgen....op naar Santiago!!!
    Ik ben ondertussen weer aan het werk, maar geniet mee van jou reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sarria

Sietse

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 22732

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 06 September 2014

Fietsen langs de frontlijn

01 Mei 2013 - 01 Augustus 2013

Pelgrimstocht naar Santiago

03 September 2012 - 02 Oktober 2012

Fietsen naar Magdeburg via Praag

Landen bezocht: